Je hebt

een Joomla website die nog draait met versie 1.0, 1.5 of 2.5
een fijne ranking in Google die je niet op het spel wilt zetten
een hoster die moeilijk begint te doen
toch eigenlijk wel wat wensen die je eens gerealiseerd wilt hebben (en waarvan je weet dat dat nu niet kan)

Tijd voor een migratie

EMMA-design migreert websites naar de nieuwste versie van Joomla neemt bovenstaande punten mee.

Waar besteedt EMMA-design zeker veel aandacht aan bij een migratie?

Bij elke migratie besteedt EMMA-design in ieder geval bijzondere aandacht aan de volgende punten:

  • Is de content compleet, klopt het complete plaatje qua informatie en lay-out nog;
  • Kunnen de gebruikers nog wat ze vroeger konden, niet minder maar zeker ook niet meer;
  • Zijn al je extra inspanningen voor zoekmachines meegenomen zoals trackingscript, paginatitels en metadescriptions;
  • Werken alle bijzonderheden zoals formulieren en komt er nog steeds een beleefde feedback naar de verzender;
  • De boekhouding: als URL's veranderen zoveel mogelijk bezoekers die via Google of een andere zoekmachine komen direct naar de nieuwe vergelijkbare pagina leiden;
  • Voor webshops zaken als attributen, aanbiedingen, klantgroepen en dat soort zaken, check en dubbel check, beter een uur langer werk dan dat het radicaal verkeerd gaat.

Een migratie, fluitje van een cent?

De ene keer wel, de andere keer niet. De ene website is de andere niet, de ene shop is de andere niet, misschien is wat uitleg handig om duidelijk te maken wat de complexiteit en hoeveelheid werk van een migratie bepaalt. Je vraagt een prijs op en je denkt waarom? het antwoord is: details!

Waar kijkt EMMA-design zoal naar bij de prijsbepaling van een migratie?

  • Hoeveel artikelen, pagina's, berichten hebben we het over? Hoe minder, hoe groter de kans dat opnieuw beginnen sneller en goedkoper is.
  • Waar komen we vandaan: moeten we in CMS opzicht een klein stapje maken of een grotere? hoe groter de stap hoe ingewikkelder het wordt als opnieuw beginnen geen optie is.
  • Die favoriete fotogallerij, bestaat die nog voor de nieuwe versie? Vul voor fotogallerij je eigen favoriet in, kalender of wat dan ook, als het antwoord "nee" is, dan moet er naar een alternatief gezocht worden en wellicht het een en ander gekopieerd worden.
  • Eéntalig of meertalig? Het laat weinig aan de verbeelding over dat ééntalig met weinig pagina's aanzienlijk minder werk is dan meertalig met veel pagina's.
  • Hebben we het over een menu en wellicht nog een menu ergens onderaan? Of over 4 menu's per evenzoveel talen? Check en dubbel check, EMMA-design hecht waarde aan het controleren dus hoe meer menu-items er zijn, hoe meer er even te bekijken valt.
  • Die template, dat theme? Gaan we dat handhaven of niet? Heb je de lay-out gekocht en zit er een compleet framework achter en wil je dat perse houden? Hoe ingewikkelder de template en de wensen, hoe meer het gaat kosten
  • Is het een shop met een paar producten waar wel eens iemand komt? Of is het een shop met veel producten waar dagelijks veel verkocht wordt? In het eerste geval maak ik het liever niet te moeilijk, in het tweede geval is een migratie niet even af te handelen en zit er behoorlijk wat werk aan vast, want je wilt tenslotte niet teveel, liefst geen, transacties mislopen en de product- en klantgegevens moeten ook vlekkeloos in de nieuwe shop kloppen, zodat je klanten lekker verder kunnen gaan met kopen.

Zo zijn er tal van puntjes die de prijs en de aanpak van een migratie bepalen.

 

Wil je meer informatie?    Neem contact op

 

Go To Top